Na zajęciach języka angielskiego w grupie „Słoneczka” wyruszyliśmy w pełną radości i zabawy podróż do świata słów i dźwięków 🌞✨
Poznaliśmy naszych nowych, uroczych przyjaciół:
🐰 Dusty the Rabbit – wesołego królika, który uwielbia skakać i witać się z dziećmi.
🐻 Tom the Bear – przytulnego misia oraz
🐾 Lisa the Mole – ciekawskiego kreta.
Wspólnie z nimi uczyliśmy się pierwszych słów i zwrotów w języku angielskim:
👋 Hello! – na powitanie
👋 Bye-bye! – na pożegnanie
Kolory także nie są nam już obce — dzieci z radością pokazują i nazywają barwy:
💛 yellow, 💚 green, ❤️ red, 💙 blue.
🎶 Śpiewaliśmy i tańczyliśmy przy dobrze znanych piosenkach:
• Baby shark– z radosnymi ruchami rąk i dużą dawką śmiechu,
• One little finger– ucząc się części ciała i wskazywania paluszkiem,
• Family finger. Where is daddy..?– zabawa paluszkowa,
• Peek-a-boo! – czyli klasyczna zabawa w „a kuku”.
🕷️ Nie zabrakło również rymowanek i rytmicznych zabaw językowych — zarówno w języku polskim („Tyciutki pajączek”), jak i angielskim („Itsy bitsy spider”).
Dzieci poruszały paluszkami, wspinały się „po rynnie”.
📖 Podczas zajęć słuchaliśmy krótkich historyjek, patrząc na kolorowe kolaże ilustracji. Dzięki temu dzieci mogły nie tylko usłyszeć nowe słowa, ale też je zobaczyć i poczuć — jakby same przenosiły się do świata Dusty’ego, Lisy i Toma.
🌟 Co ważne, nie są nam obce zasady panujące na zajęciach — nadal je wdrażamy i idzie nam coraz lepiej. Dlatego proszę się nie zdziwić, jeśli dziecko w domu powie po angielsku:
🪑 “Legs are crossed” – nóżki są skrzyżowane
🤫 “Lips are zipped” – buźka zamknięta
🤍 “Be quiet” – cisza
🗣️ “Speak English” – mówimy po angielsku
👀 “Eyes are looking” – oczy patrzą
👂 “Ears are listening” – uszka słuchają.
Dzieci uczą się tych komend w naturalny sposób — poprzez powtarzanie, ruch i zabawę — co pomaga im czuć się pewnie i bezpiecznie na zajęciach.
🌈 Każde spotkanie z językiem angielskim to u nas połączenie śmiechu, muzyki, ruchu i pierwszych słów w obcym języku. Dzięki temu nauka staje się przygodą ✨📚🧸

Zdjecie ukazuje panią i dzieci siedzące w kole na dywanie. Pani trzyma w ręku duży plakat z historyjka obrazkową. Dzieci patrza na plakat o słuchają aktywnie historyjki.

Trójka dzieci z karta obrazkową z jedną z zasad obowiązujących na zajęciach języka angielskiego. Dzieci ukazują tą zasadę. (Hands are still).


