Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego

Nauczyciel siedzi na krześle, pokazuje ilustrację. Koło niego siedzi kilkoro dzieci. Na dywanie leżą ilustracje.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych i Języka Migowego obchodzonego w ostatnich dniach września dzieci z najstarszych grup: Panterki, Papużki i Pingwinki wzięły udział w zajęciach dotyczących niepełnosprawności głuchoty/niedosłuchu. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania „Tajne znaki”, w którym dziewczynkę Zosię spotkała pewna przygoda w autobusie w drodze do przedszkola. Wspólnie omówiły, co można zrobić by wspomóc osoby niesłyszące w funkcjonowaniu w życiu codziennym. Poznały również podstawowe zwroty w języku migowym oraz uczyły się je pokazywać: „dzień dobry”, „do widzenia”, „cześć”, „dziękuję”, „przepraszam”, „jak masz na imię?”, „jak się czujesz?”, itd. Warto uświadamiać dzieciom, że osoby niesłyszące bądź niedosłyszące są wśród nas, że mają takie same pragnienia i potrzeby jak każdy z nas

Nauczyciel siedzi na krześle, pokazuje ilustrację. Koło niego siedzi kilkoro dzieci. Na dywanie leżą ilustracje.

Nauczyciel siedzi na krześle, pokazuje ilustrację. Koło niego siedzi kilkoro dzieci. Na dywanie leżą ilustracje.

Nauczyciel stoi przed dziećmi, pokazuje gesty rękoma. Dzieci naśladują.

Nauczyciel stoi przed dziećmi, pokazuje gesty rękoma. Dzieci naśladują.

Dzieci i nauczycielka siedzą w kole. Pani czyta opowiadanie z książki.

Dzieci i nauczycielka siedzą w kole. Pani czyta opowiadanie z książki.

.

Przejdź do treści