W kwietniu „Pingwinki” poznały tematykę związaną z tematem „Food”. Dzieci rozpoznawały, wskazywały i nazywały wybrane owoce: apple, lemon, watermelon, orange, blueberry i inne nazwy produktów żywnościowych, np. tomato, carrot, potato, cucumber, egg. Oskar nawet przyniósł własne maskotki przedstawiające owoce i warzywa. Dzieci bawiły się „owocowymi talerzykami”. Poznały rymowanki: „I like apples”, „Tomato, tomato” i piosenkę pt. „Bread, ham, tomato and cheese” ilustrując ich treść serią obrazków. Wykonały własne kanapki, po prezentacji pani Natalii. Wykonały „mini-książeczki” pt. „I like”, w których rysowały ulubione produkty żywnościowe. Kolorowały wybrane plasterki owoców i warzyw. Brały udział w zabawach ruchowych typu: „Cucumber – green”, “Do you like…?”, „The Salad”, „The Caterpillar”. Rozgrywały gry pamięciowe typu: „Memory ”, „What’s missing?”. Klasyfikowały obrazki według podanych kryteriów, np. warzywa według rodzaju, owoce według haseł: „I like…”, „I don’t like”, produkty żywnościowe z podziałem na „healthy food” i „unhealthy food”. Układały puzzle, uczyły się czytać, dobierały obrazki do napisów. Wysłuchały bajkę pt. “The very hungry Caterpillar”, oglądały film o żarłocznej gąsienicy. Bawiły się w zabawę teatralną „ I’m a hungry caterpillar. I like…”.
Niektóre zajęcia przygotowała i prowadziła pani praktykantka Natalia Duda w ramach praktyk studenckich. Bardzo dziękuję pani Natalii za przygotowanie i udział w zabawach językowych z dziećmi, dzieciom za pomoc koleżankom i kolegom i paniom Alinie i Elizie za opiekę.
Zapraszam do galerii Ewa Raszkowska.