W październiku „Papużki” poznały i utrwalały słownictwo związane z kosmosem, poznały nazwy figur geometrycznych, kolory i liczby w zabawach rozwijających sprawność rozumienia ze słuchu, podczas prób powtarzania tekstów po wysłuchaniu nagrań, w zabawach z kartami obrazkowymi, w trakcie zabaw manipulacyjnych, sensorycznych, konstrukcyjnych, z elementami dramy, rytmicznych, muzycznych, ruchowych.
Dzieci:
- obserwowały planetę figur geometrycznych na plakacie,
- oglądały drewniane klocki w kształcie figur, które przyniosła z domu Dorotka, przy okazji dziękujemy,
- przyklejały we właściwym miejscu naklejki figur geometrycznych po wysłuchaniu nagrania,
- układały z figur roboty i rakiety kosmiczne według wzoru oraz własne kompozycje,
- układały portret maskotki Boo korzystając z figur geometrycznych z wyprawki, utrwalając przy tym nazwy części twarzy,
- wykonały „Gniotki”,
- wykonały stworki z wybranych owoców i warzyw,
- na kartach pracy odszukiwały figury we wskazanych kolorach,
- uczyły się rozpoznawać zapis graficzny niektórych nazw figur,
- utrwalały nazwy figur podczas budowy zamków z figur,
- nazywały i wskazywały kolory „schodków” podczas zabawy kolorowymi prostokątami,
- nazywały kolory kół,
- utrwalały nazwy liczebników podczas słuchania utworu „Lets’s Take the Lift!”,
- przeliczały figury, roboty, grzyby,
- poznały nazwy kilku produktów żywnościowych podczas zabaw ruchowych: „Zmień miejsce”, „Do you like?”, udzielając odpowiedzi „Yes, I do. Yummy!” lub „No, I don’t. Yuck!”,
- bawiły się w zabawę z elementem rywalizacji „Kto pierwszy wskaże?”,
- śpiewały i ilustrowały gestami piosenkę „One, two, me and you”,
- poznały polecenia nauczyciela: „look at” – spójrz na, „listen” – posłuchaj, „colour” – pokoloruj, „point to the…” – wskaż, „say” – powiedz, „help me find” – pomóż mi znaleźć, „count” – policz, „put the stickers” – przyklej naklejki.
Brawo „Papużki”, jesteście skoncentrowane, uważne i radosne na zajęciach. Miło z Wami pracować i bawić się.
Zapraszam do galerii Ewa Raszkowska